søndag 6. september 2015

Harefrøken

La meg få presentere en liten harefrøken jeg møtte i skogen i dag. Jeg fant henne sittende lent opp mot en bjørkelegg i kveldssola, hun var riktig så raff i et rutete skjørt (sikkert siste mote i Hakkebakkeskogen!). Etter å ha knipset noen skogsmotefotografier hoppet hun videre. Dette var virkelig inspirerende, forhåpentligvis støter jeg på flere fasjonable dyr i skogen etter hvert!

Leketøy formet som dyr har jeg laget flere ganger, deriblant ape og frosk. Det som er annerledes denne gangen er detaljene i ansiktet, før har jeg brodert eller applikert øyne og munn. Nå hadde jeg lyst til å skape et litt annet uttrykk som var skarpere og mer presist, å bruke skai (herlig syntetisk!) hadde jeg tenkt på lenge. Skai er praktisk på så mange måter, det rakner ikke, man kan enkelt klippe ut ønsket form og sy det direkte på. I tillegg farger det ikke av eller krymper i vask (noe et leketøy muligens vil trenge i løpet av sin levetid!).

Satt lenge å funderte på hvordan kroppen og hodet skulle være, hadde lyst til å lage noe skikkelig søtt! Et stort hode på en skranglete kropp hadde potensiale, så var det bare å lage store øyne og noen nusselige klær. Føler dette var akkurat passe søtt, hakket før man må til tannlegen!














Ingen kommentarer: