fredag 9. november 2012

Månelyst

Disse bildene ble tatt i jula for noen år siden, og jeg må si at digitalkameraets oppfinnelse (og det at jeg fikk kloa i et) har gjort det mye enklere å ta seg en fotosafari i ny og ne (uansett hva jeg skriver, så blir det et ordspill!). 

Selv om disse bildene ikke er dagsferske, så er de meget aktuelle, sneen har lagt seg og månen må da komme frem en eller annen gang! Selv om det er mørketid i Nord-Norge, så er det jo ikke mørkt!

Alle bildene har jeg tatt med mitt lille kompaktkamera. Ser at det blir mye grums og uklarheter, men jeg syns det skaper en mystisk atmosfære i skogen (helt på sin plass, for det er nemlig ingen gatelys der, og en nattevandring kan både være vakker og skummel på én og samme gang!).


Blått


Hei, kom så lager vi litt skyggeteater!


Blå posering


"Bobla" i måneskinn, den lokale fotballhallen av plast


"Bobla" i helfigur ligner litt på en strandet Moby Dick


I skogen


Litt skummelt...


...men veldig vakkert!


Selvfølgelig enda ett månebilde (denne gangen fikk den litt samme virkning som når pappa bruker å ta bilde av ørna; man aner en ubestemmelig, og gjerne uklar, prikk i det fjerne).


Tretopper


Tretopper med et "sjurreir" 


Frys på føttene, på tide å gå heim!





Ingen kommentarer: