søndag 16. september 2012

Sky på bakken

Teknisk sett er det muligens en sky på bakkenivå, men det heter ikke det. Et slikt fenomen går vanligvis under navnet tåke eller dis, som begge kan resultere i dugg. Sky, tåke, dis, dugg, frisk luft, trekk pusten dypt inn nå, ahhhh!

Alle bildene er fra en morgen i høst da været var riktig så duggete. Sola skinte faktisk fra skyfri himmel, men når skyen ligger på bakken, da er det ikke så lett å få øye på den!


(foto: Ingibiru)
 Rett utenfor inngangsdøra ble jeg møtt av dette edderkoppnettet. Vanligvis hadde jeg fått det rett i trynet, men nå var det duggifisert og godt synlig!


(foto: Ingibiru)
Man blir jo gjerne litt nærsynt i møte med natur dekket av dugg!  


(foto: Ingibiru)
Tror jeg skimter huldra borte i skogen...


(foto: Ingibiru)
Utrolig hvor nærgående, og ikke minst ufokusert, denne rødkløveren skulle være!


(foto: Ingibiru)
Se der ja, litt mer i fokus! 


(foto: Ingibiru)
Alt virker så friskt og delikat, får nesten lyst til å smake litt på denne kvasten her (tror kanskje jeg har gjort noe slikt i barndommen en gang, minnes mye spytting og harking!).


(foto: Ingibiru)
Duggdråper (strevde fælt med å få de fokusert inn, og folk som gikk forbi begynte å glane, jeg lurer på hvordan naturfotografene takler det enorme presset?!...hm, antakeligvis befinner de seg i naturen, den ekte og folketomme, og ikke i ei trafikkert veigrøft!).


(foto: Ingibiru)
Og der skinner solen

(foto: Ingibiru)
Geitrams, eller noe som ligner (ser også fristende delikat ut, men noe i bakhodet mitt sier at den bør man ikke smake på, eller var det den andre sorten?).


(foto: Ingibiru)
 Selv asfalt, lyktestolper og parkeringsplass blir vakkert i tåka!




1 kommentar:

DedaDarko sa...

Dew,mist,clover,chill...
nice photos