torsdag 14. juni 2012

Gymnastik mit viel Spaß

Et lite innlegg om fordelen med trening innenfor hjemmets fire vegger, det er jo viel spaß! Pluss at man neppe kunne trene i slike raffe treningsdrakter "ute blant folk."

Jeg fant disse gymnastikkinnslagene i noen gamle Burda-blad fra 1970-tallet da jeg var på jakt etter kjolemønstre. Disse bladene har jeg vokst opp med, og det passer fint inn med at jeg hadde "trim for eldre" som yndlingsprogram på tv. Husker jeg stod der med en uvanlig konsentrasjon og innbitthet (som jeg ikke har utvist siden når det gjelder trim!) med den obligatoriske stolen, og utførte de samme øvelsene som 80-åringer.
Som ikke dette var nok, i 1.klassen hadde jeg gymklær som mest av alt minnet om turnstjernenes drakter (husker spesielt stjernene fra østblokklandene, og jeg drømte om å gå på "bommen" og ha rytmisk gymnastikk). Gymdrakten jeg brukte var mørkeblå og utformet som en svømmedrakt med lange ermer. I tillegg hadde jeg slike gummierte gymsokker, mine var hvite.

Er det rart jeg har litt forskrudde forestillinger om hva trening og gymnastikk er?!



(foto: Ingibiru)


(foto: Ingibiru)


(foto: Ingibiru)
Fotbad var også stort på 1970-tallet... fikk utrolig lyst til å ta meg et nå! Det ser jo riktig så glamorøst ut, og ikke i det hele tatt noe som de ville ha gjort på "trim for eldre" (selv om kanskje det ligger nærmere sannheten!). 


(foto: Ingibiru)
Jeg er litt usikker på hva denne teksten betyr, skoletysken min er en smule treg i oppfattelsen. "Straffen die Muskeln" er kanskje ikke det samme som å straffe musklene, selv om det høres korrekt ut!



Ingen kommentarer: